Cel care cauta initierea spirituala actioneaza principal mereu in acelasi mod. Tocmai de aceea se spune ca inteleptii au o lume comuna. Acela care nu ajunge sa domine lumea materiala,acela care se afla inca prins in capcana emotiilor, care inca nu si-a invins gandurile rele si nu si-a imblanzit dorintele, acela care nu are controlul deplin asupra constientului sau si asupra tendintelor sufletului, nu este pregatit pentru MAREA INITIERE. Ceasul iluminarii sale divine nu a sunat inca.
Incercarile spirituale intalnite pe acest drum lung si greu al Initierii , au ca scop moartea (sau, mai exact, transmutarea si sublimarea) egoului si intalnirea cu pazitorul pragului
Despre acesta din urma esoteristul roman Vasile Lovinescu afirma: “(...) in fata fiecarei “porti “ se afla un inger care pazeste intrarea si care nu lasa pe nimeni sa intre pana nu pronunta cuvantul de pasa. Dar cuvantul nu-l stii decat dupa ce ai trecut poarta. Atunci situatia e fara iesire. Intervine insa un al treilea termen: sa te comporti ca si cum ai fi trecut prin usa , ca si cum ai fi deja dincolo. Asta nu se poate decat prin asimtire, prin intuitie indepartata (...). Atunci se intampla: sau poarta se topeste, sau se topeste ingerul sau te topesti tu; nu mai ai atunci de trecut printr-un punct geometric, ci sa te transvazezi printr-un intreg plan devenit poros. caci asimtirea supraspatialului si a supratemporalului topeste poarta care e intrun punct pe un moment de succesiune (...)ingerul te lasa sa treci, caci el are consemn sa interzica intrarea unei entitati bine definite, bine inchegata, individuala.” ( Lovinescu, “Jurnal alchimic”).
Incercarile spirituale pot fi de doua tipuri: reale si imaginare. Cele reale sunt niste conditionari concrete , obligandu-ne la alegeri relativ clare (de genul “Daca te mai rogi si te mai duci la biserica, te dau afara din casa.”; continui aceasta practica si esti dat afara din casa). Incercarile spirituale imaginare sunt cele mai dificile si pot fi categorisite dupa cum urmeaza:
1. Incercari ale pamantului (care tin de elementul subtil pamant)
Acestea sunt legate de hranire, valorile materiale si financiare, afaceri, contactul cu lumea fizica si raportarea la corpul fizic propriu. O karma de posesivitate (care poate fi uneori corelata cu blocaje sau dezechilibre la nivel de Muladhara - chakra) expune fiinta la incercari de acest gen.
2. Incercari ale apei (care tin de elementul subtil apa)
Acestea sunt legate de sentimente, emotii si relatii sociale. Imaginatia, tendintele gregare,
atasamentul fata de traditie, erotismul (in aspectul receptiv, de sensibilitate fata de stimulii sexuali – toate acestea sunt corelate cu incercarile apei. Excesul de tamas in fiinta, posesivitatea centrarea preponderenta in Svadhisthana - chakra - toate acestea expun fiinta la astfel de incercari.
3. Incercari ale focului ( care tin de elementul subtil foc)
Aici putem include manifestarile legate de sexualitate si de idei (mai exact de idei fixe si chiar de prejudecati). Ideile aberante pe care le acceptam sau nu, apartin tot acestui tip de incercari (mai ales ideile legate e dominare tiranica, grandomanie, agresiune). Vointa fiintei este, in acest caz pusa la incercare. Pornirile agresive sau chiar violente, dezechilibrele la nivel de Manipura ceakra (mai ales in sens yang), expun fiinta la astfel de incercari.
4. Incercari ale aerului (care tin de elementul subtil aer)
Aici sunt incluse rationamentele sofiste, inspiratia si receptivitatea ratacitoare. putem vorbi despre inclinatia catre speculatii mentale, dificultatile de intelegere, cultivarea unor forme de comunicare inutile (barfa, vorbarie inutila etc.). Prin meditatii, luciditate si vigilenta, fiinta va face intotdeauna distinctie intre constient si subconstient, pentru a bloca elementele disonante care au tendinta sa erupa din subconstient. Fiintele avand dificultati de intelegere si dre comunicare, karma de ignoranta, dezechilibre la nivel de
Anahatha-chakra, sunt expusi acestui gen de incercari.
Niciun comentariu: